Home

1521947_808366442531771_5376136903003584662_n

Neki dan sam objavila članak “Tko je uistino ‘bogat’ čovjek?” – kojeg sam preuzela od Ive Solarević Jeličić – te na osnovu kojeg želim danas napisati par riječi.

Smatram da imam pravo na to, ne zato jer je ovo moje osobno blebetanje nego zato što sam pročitala masu literature o tome kako se obogatit, nisam hvala Bogu uplaćivala nikakve tečajeve niti slično, nego ostalo je samo na čitanju i pokušaju prakticiranja napisanog, osim toga sam mogu reći patila od tog kompleksa razmišljajući kako ću biti sretna tek kad steknem ogromnu materijalnu imovinu. Što je nazanimljivije, nikad sebe nisam smatrala materijalistom, nikad mi pare nisu bile bitne, u smislu da sam šparala, škrtarila, kad sam ja imala, imali su svi oko mene. Nisam nikad kupovala skupu brendiranu robu, što se tiče brendova, mi je jedino bilo bitno da imam maskaru i olovku za oči od Manhattena i da nosim starke od Converse. To je sve. Nije mi ni dan danas jasno kako to jedno ide uz ovo drugo. Smatrala sam da ću biti ispunjena tek kad postanem “neko i nešto”, kad si budem mogla priuštit putovanja di god želim, kuću iz snova ili luksuzni stan, tone robe i cipela koje sam htjela imati, iako sam uvijek govorila i da sam puna para ne bi si kupila puder od 100€ ili više niti brendirane gluposti, radije ću si kupiti masu toga, priuštiti večere u restoranima, izlazke s “prijateljima” na kraj svijeta itd. Kad budem imala svoju tvrtku biću najbolja šefica i biću sretna. Valjda sam u svojoj toj ludoj glavici mislila da se kroz pare postiže i savršenstvo, harmonija, mir i spokojstvo. Uvijek sam brojala koliko ću zaraditi i iako sam znala dosta zaraditi (nekad i oko 3500€) mjesečno, sam vječno bila dužna za telefon ili struju ili whatever. Novac mi je prolazio kroz ruke i dan danas se ništa nije promjenilo, kao da bježi od mene. No promjenio se itekako moj stav prema novcu i bogatstvu. Svi ti savjeti kako postati bogat su puka iluzija po mom mišljenju, sav novac potrošen na knjige di se savjetuje kako se obogatiti su možda nekim pojedincima pomogle, no smatram ih suvišnim. Knjiga ili pokret “The secret” poharao je svijet i ostavio za sobom više depresivnijih ljudi nego prije, jer se ljudi pitaju, zašto meni to ne uspijeva kao npr. Joe Vitale i sličnim. Joe Vitale reklamira sebe kako je ostao na cesti i klošario te sad kroz moć vizualizacije ima dvorčeve, aute i ostale pizdarije, maaa daaaaj molim te, pa ima sve to zbog ljudi koju su nasjeli kao ja pa kupovali njegove knjige, uplaćivali njegove kurseve u nadi da će postati sretni. To je sve jedan veliki bullshit.

Trčala sam za parama, prihvaćala svaki posao koji mi se nudio i opet na kraju krajeva bila više nego nesretna, u jednom trenutku sam radila istovremeno za 6 škola i imala svoje privatne učenike, mislim si sad – koji kurac ti je to trebalo? No dobro, svako iskustvo je za nešto dobro pa tako i to. Uvijek tražim smisao u svemu i znam da ga ima, iako ga možda na prvu ne otkrijemo, iako nam se smisao nekad pokaže kasnije a nekad nikad a opet je tu. Mi ne moramo uvijek sve niti shvaćati, bitno je da vjerujemo da sve što se događa, događa se s razlogom, slučajnosti ne postoje!!! Zašto sam bila nesretna – zato jer me pare nisu činilie bogatom, roba kupljena napravljena od djece iz trećeg svijeta sa otrovnim bojama me neće učiniti lijepšom, skup lak za nokte naručen sa Hawaii-a nije egzistencijalni dio života, kao ni putovanja u strane zemlje sa osobama koji će te odjebat čim se zgodan Francuz pojavi u kafiću – nisu ni ostavila lijepa sjećanja.

Kroz sav taj stres zadnjih 5 godina, kad sam maltene živjela u totalnoj zabludi, sam se jako udebljala, kažu kad si nesretan, moraš više jesti kako bi se iznutra napunio, kažu kad imaš nakupljenog emotivnog balasta iliti smeća isto se debljaš jer čuvaš tu energiju na i u sebi. Ja biće da sam bila puna smeća, jer sam u zadnjih 2 godine nenamjerno smršavila 20kg! Puno toga se promjenilo i kroz meditacije, možda čak i najveći dio unutarnje promjene zahvaljujem meditaciji i naravno svom braku jer uvijek imam svoju ljubav pored sebe s kojom mogu razgovarat i kako se međusobno dižemo kad smo down, tako se i skupa veselimo kad smo up.

Znači trebali bi definirati što je to bogatstvo – pa bogatstvo je za mene slobodno vrijeme, koje cijenim više nego ikad do sad, pitaju me – jeli ti nije dosadno po zimi na otoku?! NE, NIJE! Super mi je i uživam u ovoj klimi i samoći, pa makar po buri išla pješke macama po pjesak i teglila ga na leđima uzbrdo, zahvaljujem da sam tu i da imam vremena za to. Prije bi u Pragu potrošila tjedno cca. 15h putujući od firme do firme uzduž i popreko mrzeći sve i svakog oko sebe, posebno ljude koji sjede do mene i smrde ili jedu nešto pa mljackaju – fuj! Idemo dalje – bogatstvo je za mene dobro zdravstveno stanje, ne samo moje, nego svih mojih ukućana i naših obitelji. Bogatstvo je za mene kad sjednem na klupicu i gledam zalazak sunca i jedinstvene boje na nebu koje se mjenjaju iz sekunde u sekundu. Bogatstvo je za mene da ne moram raditi za nikog osim za sebe, pa makar zaradila samo 3500KN. Bogatstvo je za mene kad čistim wc-od maca na livadi u poderanim tajicama i čavrljam sa susjedom. Bogatstvo je za mene kad sam u stanju nahranit gladne mačke po selu. Bogatsvo je za mene kad me boli kita šta drugi ljudi misle o meni. Bogatstvo je za mene pogledati u zvjezdano nebo. Bogatstvo je za mene otić da jeben pogled, zapalit gens i meditirat. Bogatstvo je za mene kad mogu satima razgovarati sa mužem i nakon toga satima šutjeti. Bogatstvo je jelo koje mi on skuha svaki dan. Bogatsvo je prekrasan odnos koji imam s roditeljima. Bogatstvo je znanje koje sam u stanju prenesti drugima te pridonijeti njihovom uspjehu. Bogatstvo su zadovoljni ljudi kojima sam u nekom trenutku mog životnog puta pomogla i koji su na tome zahvalni. Bogatstvo je što imam sve što imam jer nemaju svi ljudi ovog svijeta krov nad glavom, struju, vodu, a kamoli toplu vodu, odjeću, obuću, obitelj, nemaju vlastiti kruh, nemaju svoju neovisnost. Bogatstvo je kad si svjestan svega toga i kad cjeniš to što imaš, kad si zahvalan na svakom obroku, na svakoj šetnji, na svakom poljupcu, na svakom trenutku pa i na svakom teškom trenutku te kad znaš živjeti u tom trenutku kakav god da bio.

Namaste

Komentiraj